عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: اگر ضوابط قانونی در راستای مهاجرت اتباع در یزد اجرا شود بسیاری از مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد. 
کد خبر: ۱۱۴۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 02 January 2024
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: قوانین متعددی در خصوص نوع و نحوه حضور اتباع بیگانه وجود دارد که در صورت توجه و رعایت آنها مشکلی با حضور مهاجرین و اتباع بیگانه وجود ندارد ؛ چون مهاجرت امری بدیهی و طبیعی در روابط بین المللی در همه کشورهاست و فی النفسه می تواند باعث پیشرفت جوامع و ملل از طریق  توسعه روابط بین بخشی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشورها در بخش‌هایی است که بنابرهردلیلی با کمبود مواجه هست.
وی ادامه داد: متاسفانه مشکل کشور و استان و شهر ما حضور غیرقانونی و بی برنامه اتباع و مهاجران است که بدون توجه به  ظرفیت ها و نیازهای استان  و بافت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان و شهر در حال گسترش است و طبیعی است که مشکلات و معضلات متعددی در حوزه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و حتی سیاسی و امنیتی در پی خواهد داشت.
خامسی متذکر شد: خوشبختانه دغدغه ها و دلنگرانیهای مردمی و اجتماعی در این خصوص تاثیرگذار بوده و در سالها و ماههای اخیر برنامه ریزی های خوبی در راستای ساماندهی این موضوع صورت گرفته تا جایی که پیشنهاد سازمان ملی مهاجرت در برنامه توسعه هفتم در این خصوص مطرح شده است و نیر برنامه ریزی هایی در راستای بازگرداندن اتباع غیرمجاز صورت گرفته است.
خامسی با اشاره به معضلات ناشی از حضور غیرقانونی اتباع در برخی از نقاط شهر یزد از جمله منطقه بافت تاریخی، ادامه داد: پیشنهاد می شود مهاجرت اتباع ساماندهی و با ضوابط پیش رود تا فراتر از ظرفیت یزد شاهد حضور مهاجران نباشیم. 
وی تاکید کرد: همراهی مردم و شهروندان در اجرای قوانین مرتبط با حضور مهاجران و اتباع بیگانه اهمیت زیادی دارد.
خامسی خاطرنشان کرد: مردم میهمان نواز یزد از گذشته تاکنون میزبانان خوبی برای مسافران و مهاجران به شهر یزد بودند اکنون نیز خواستار رفتار قانونمند با موضوع مهاجرت و مهاجران هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار